24 juni 2014

Tänk att...

.....redan nu är vi så gott som klara med schemat på jobbet, i just det är det så mycket att tänka på tex antal barn på morgonen, hur många vuxna behövs då? 

Hur fixar vi det pedagogiskt bäst och mest lärorikt över dagen? , Vill vi äta i matsalen med alla eller några få? ,  fördel liten grupp eller sårbart?  Upplägget under dagen, Vilka sover, eller orkar de vara uppe hela dagen?

Vad intresserar barngruppen kontra det individuella barnet
Vad ska vi pedagoger fokusera på så barnen intresserat följer  med och vill lära sig mer ?  

Hur samspelt är gruppen? 
Förstår de turtagning? 
Intresse och kunskap om vad? 


Vi följer det pedagogiska året med att börja observera barngrupp / individer under aug- sept , för att i okt skriva utvecklingsplan och presentera den för föräldrar vad fördjupningsområdet kan bli. 


Fantasirik lekgård :0).   Vad är det ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar