3 maj 2014

Valborg och lite annat...

Vad härligt skönt det är med husvagn. Vi packade in oss och åkte iväg efter jobb och skola på onsd em. Eftersom vi fricampar tog vi med 35 l extra vatten, det går en del till matlagning, disk och att dricka. Dusch oxå förståss, mer sparsamt med det, men skönt nån gång eftet långpromenader vi gör. 
Uppe i StorÅskasjön blåste det en hel del, blandat med snö emellanåt. Inget skönt det, men vi hade grillen igång och njöt mellan varven vid elden. 

På fredag blir det kalas hos en kollega som bor nära där vi campar, så vi tar vattedunkarna med och fyller på då vi vill vara kvar till helgens slut. 

Tog med scrapväskan och gjorde ett kort, kul o pyssla i vagnen, lämnar nog den kvar där :0) 

Medan vi grillade svängde det in en bil och ett par kom och fram och förklara att de geochacade och det fanns en chach här vid "härbret". De letade och letade men hittade ingen. När de åkt blev jag lite intresserad för jag har också loggat in på www.geochacing.com för att kolla in hur det fungerar, jag letade och hittade den lilla chachen, en kryddburk, och noterade i det lilla blocket att jag hittat det, så nu måste jag, när vi kommer hem pga dålig uppkoppling där vi är,,, logga in och "chacha" min första :0) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar