10 maj 2014

Min tur



Nu var det dax för min tur att bjuda på mat och dryck till tjejerna i vår lilla matlagsklubb. 
Alla i gruppen har bjudit på så god mat och mat som har varit kul och roligt att få testa på. Vi har sagt att det ska vara något som man inte prövat på förut. Det blir en utmaning varje gång. 
Jag bestämde mig för franskt tema eftersom jag aldrig lagat fisksoppa någon gång ville jag testa det.
Fixade till underlägg i flaggform.

Förrätt: Citron Fourre

Varmrätt: Bouillabaisse med painriche och rouille.

Efterrätt: Sabayonnegratinerade färska bär.



En härlig kväll med mycket skratt med mysiga tjejkompisar. 
Det är otroligt skoj att göra något tillsammans ibland och lära känna varandra på ett avslappnande sätt. Matlagning är ett bra sätt att förena och nu har vi i gruppen en gång kvar för denna omgång :o) Det svåraste för vårat gäng är när det passar alla. Jobbtider och familj ska passa in så det fungerar. 



Ser fram emot sista säsongsavslutningen !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar