21 jan. 2014

Vardagsdagar

Ja nu är man inne i jobb, lite träning och vardagslunk. På jobbet har jag fått chansen att vara mentor och det innebär att stötta och finnas tillhands för de nyexaminerade förskollärare som är på väg in i yrket. Det känns otroligt spännande och som en utmaning att få bli lite lärare åt de som ska bli nya lärare. Erfarenheten finns efter ca 24 år i yrket och en hel del kurser som jag gått. Det ska bli kul. 

http://lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/005322F5?OpenDocument


Träning ja, det innebär promenader när det passar och så går jag ner i källaren där jag har med mig dator och spelar ett youtube-klipp på power walk på ca 45 min. Köpte nyss handledsvikter för att få lite mer träning, det funkar bra. Ibland får jag sällskap av min man som hänger på. Riktigt svettiga blir vi faktiskt. 

Kolla in och pröva:
http://www.youtube.com/watch?v=-rnB9rDRrCM

Nu njuter vi av vintersnön som kommit och just idag var det otroligt skönt ute, fler sådana dagar är så välkommen så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar