22 mars 2013

Förskollärares tankar

Vad kul det blir när temat verkligen följer barnens intresse. Vi startade med konst i höstas och det gick väl sådär, nu efter jul och ny termin visade barnen ett tydligt temaintresse för DJUR, alla slags olika djur. Vi nappade på det och började prata om djur, leka med djur, titta på djur, rita djur, mm mm Vi använder OH apparaten för att förstora djuren och barnen kollar på bilder om sitt djur och målar av, de berättar vad de kan om djuret och så. Alla djurens namn står bredvid djuret och det stimulerar ordbild och intresset för att skriva ord. Jag hade på mig en dag en svans och oj vad de funderade vad jag var och varför jag hade en svans, den har vuxit fram i natt, svarade jag och vissa barn visste inte om det var sant eller på skoj.
Häromdagen hade jag öron och det blev samma funderingar. 
Kan vi väva ihop Djur med Konst?

Djuröron ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar