17 nov. 2014

Tänk vad tillvaron kan förändra livet



Tänk vad tillvaron kan förändra livet.

Det är med tunga steg jag byter bostad för att gå vidare i mitt liv. Ett måste för min egen själ och mitt 
mående. Det är inte lätt att efter 15 år bara gå vidare, det blir nytt allting. 
Tänka framåt, tänka själv, egna beslut, egen ekonomi. Ibland glad, ibland ledsen,det gör ont i mig. 
Varför ? när det är detta jag vill och känt ett tag. Leva själv med min dotter och lite hund, få göra det jag själv vill när , var och hur. 
Jag vet att ett liv med skratt, resor, tårar, beslut, barn, vänner, jobb, kärlek, smek, sorg,  framtidsplaner, helgmys, promenader och lust inte bara försvinner, det livet får man bära med sig som minnen, livet vi en gång valde tillsammans som kändes rätt och bra då kommer att blekna bort.
JAG måste orka, måste gå vidare, JAG vill leva själv, hitta tillbaka till min glädje, min lycka i livet, få skratta och må bra.
Känslor bleknar, jag vet, livet går vidare, jag vet, det är bara JAG som kan styra upp min tillvaro till 
något bra och bättre, jag vet, orken och kraften kommer, jag vet, Jag undrar när det kommer att kännas bättre. Tack vare vänner runt omkring som lyssnar,tröstar och förstår blir det lättare att fokusera på det nya.

   Min Dotter ,min kraft, mitt allt.
Cookie som gjort vårt liv roligare
                                               
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar