11 apr. 2013

Vingar

Häromdagen hade jag vingar på mig på mitt jobb eftersom
vi har temat om djur på ett konstskapande vis.
Oj vad barnen funderade hur de satt fast.
Jag har ofta svarta kläder och hade fixat svart resårtråd 
istället för den vita som satt fast på de fina vingarna jag lånat 
av dottern. Jag var en älva, fjäril, prinsessa och fluga.
Det är spännande att se de små barnen som funderar
vad har hänt nu då? 
Jag har ju haft öron och en svans på olika dagar för ett 
tag sen och fick vara ko,troll, hund, häst och allt möjligt. 
Det svåraste för barnen var att låta bli att rycka i svansen.
Det är en träning att vara snäll.
Att rycka i riktigt djursvansar gör man inte men det
var så svårt att låta bli den jag hade på mig.
Vingarna fick barnen känna på och pröva hjälpa mig
att vifta med dem, samma där, svårt att göra det lungt.
En träning i empati kom fram. 
Vara rädd om det som finns runt omkring oss, både 
kompisar och djur.

Vi pedagoger måste ju också våga ge oss hän att 
våga olika nya saker. 
Vi utmanar de små, då bör vi också våga utmana oss själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar