17 feb. 2013

Facebook





Jag har valt att inaktivera mitt facebook konto för ett tag ialla fall. Helt plötsligt kände jag en enorm press att hela tiden hänga med och trycka på "gilla" knappen, för vem gör jag det egentligen och vad betyder det för mig? En person jag känner eller känt för länge sen som jag över huvudtaget inte har en relation till, varför ska jag "gilla"det! 



Jag kom fram till att Nej , nu får det vara bra, jag vill inte läsa hur andra har det på den som jag ser det ytliga fasadsidan man skriver om, man gillar nåt bara för att den andre ska få gillamarkeringar, men sen då?. Jag vill inte att min tid tas till denna ytliga , 

(men dock stora genomslags sida, det kan jag inte förneka) 

plattform för vänner ute i världen eller nära inpå. Vad söker jag för bekräftelse där på sidan, se mig , jag finns jag med, gilla det jag gör eller säger, varför ? De som mår dåligt då , i själen, för att livet inte är så glatt att dela med andra, eller delar man påhittad glädje, hur ofta läser man , jag mår piss, jag gillar inte livet eller har inte råd med resor, you name it? Var finns det forum för det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar