16 jan. 2013

Förskoletankar om tema, chef och mentorskap

Jaha Nu säger jag grattis till en kollega som fått förskolechefstjänst. Hon ska dessutom bli det över fsk där jag jobbar + två fsk till. Det känns helt ok faktiskt, jag vet ungefär vad hon vill, men det kan ändras?, Jag vet ungefär vad hon tycker, men det kan ju ändras? Det jag funderar över mer är om denna chef får möjlighet till att vara lite mer på fsk och se hur vi jobbar. Det är inget kul att berätta hur vi gör, det är bra om det syns medan de är där. 

Just nu förberedes utvecklingssamtal till alla barn, jag har elva som ska få sitt. Det är verkligen inte bara, måste låna hem fskdator och se till så att alla får kort i sina mappar som jag sen kan visa föräldrarna och som vi pratar om och går igenom.

Samtidigt med detta ska mentorskapet förberedas så det blir bra och vettigt för den tjejen som jag har börjat med, + att det är en ny tjej som är utexaminerad och behöver en mentor också. Det ska märkas i mer planeringstid isåfall om jag ska ta det också.

Samtidigt ska barngruppen utvecklas och utmanas genom temat: 

KONST, som vi har.

Hur går vi vidare?

Vad vill barnen?

Hur utmanar vi dem?

Vad är deras intresse i detta?

Mmm en del att reflektera över !!

 

VAD ÄR KONST ?

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar